Nösnäs - Teknik


Idag fick alla tjejer i 8:an chansen att åka ner till nösnäs för att få mer information om Teknik-linjen. Förväntningarna var inte så höga när vi kom dit och satte oss i aulan. Vi delades in i grupper och vi blandades med andra tjejer ifrån tjörn. Jag hamnade med två andra tjejer ifrån klassen, Rebecca och Rosanna. Och redan första "stationen" ändrade jag helt uppfattning. Första stationen var att lära sig göra en webbplats, och det med hjälp av koder, precis som i kodmallarna på blogg.se. Vi gick igenom hur man gjorde rubriker och undertexter m.m. Allt detta satt vi och gjorde på en hemsida som hette www.codecademy.com. Sedan gick vi vidare till nästa station och där hade vi som uppgift att göra ett hus utav kartong. 
På de andra två stationerna fick vi först en rundtur i en sal som var inriktat på "process" (industri). Och sedan fick vi sitta vid varsin dator och göra ett hus på ett sketch program. 
Nu har jag iallafall fått en insikt i denna linjen men tror inte det kommer vara en linje för mig. 
Ändå nöjd med dagen! 
 
Kramar från mig°! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback